15 Mart 2012 Perşembe

ANNE KÖFTESİ VE FIRINDA PATATES

Köfte için
Malzemeler:
1 kilogram kıyma
1 tane kuru soğan
1 tane yumurta
Yarım kuru ekmeğin içi
Bir tatlı kaşığı tuz
Bir tatlı kaşığı pul biber
Bir çay kaşığı karabiber
Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:  Genişçe bir kaba rendelediğimiz soğanları, yumurtayı, kıymayı, hafif ıslatıp iyice sıktırıp ufaladığımız ekmek içini, tuzu, karabiber ve pul biberi alıp karıştırıp en az 10-15 dakika yoğuruyoruz. Köfte harcından irice köfteler hazırlayıp yağda kızartıyoruz.

Ben genelde fırında pişiriyorum köfteleri hem ev kokmasın hemde daha hafif olsun diye. Fırınladığım zaman 30-35 dakika kadar 180 derecede  pişiriyorum.

Fırında patates için
Malzemeler:
6 adet orta boy patates
5 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pul biber

Yapılışı: Patatesleri soyup yıkıyoruz ve güzelce kuruluyoruz. Patateslerimizi küp küp doğrayıp genişçe bir borcama alıyoruz, üzerine sıvıyağ, tuz ve pul biberi ekleyip karıştırıyoruz. 180 derecede 45 dakika pişiriyoruz. 
Afiyet olsun... 

8 yorum:

  1. offf süper yaa o dürümden istiyorum bendeeeeeeeeeeeeee

    YanıtlaSil
  2. handenin dediği gibi dürüm harika olmuşş

    YanıtlaSil
  3. Nefis bir görüntü, ellerinize sağlık.
    Tanıştığımıza çok sevindim...
    İzleyicim olduğunuz için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  4. Selam, bizdede bu gün köfte vardı ama, benimde gözüm o güzel durumde kaldı . Ellerine saglık sofranda bulunanlara afiyet olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık arkadaşım dürüm hali nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  6. Demetcigim ellerine saglik, nefis gorunuyor! Ben patateslerimi kabuklu birakip, portakal dilimler gibi dilimleyip atiyorum firina. Turbo firinimda 200 derecede 15-20dk da pisiyorlar. Normal firinda 220 derecede deneyebilirsiniz...

    YanıtlaSil
  7. bir daha ki herkesi bekleriz:) yorumlar için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil