10 Ekim 2012 Çarşamba

TAVUKLU MUSKA BÖREĞİ


"Biz küçükken çok büyüktük. Mesela kollarımızı bir açardık, dünyayı kucaklardık. Güzeldik biz küçükken. Biz bir gülerdik küçükken, kalbimiz kahkahalar atardı. Biz küçükken öğretmenimiz en yakın arkadaşımızla sıralarımızı ayırmasın diye, teneffüse kadar konuşmazdık. Not yazardık birbirlerimize. Biz diyorum küçükken bizdik böyle bayağı bir kalabalıktık. Yani biz diyebileceğim kadar çok. Biz küçükken bir büyüktük ki böyle kollarımızı açsak sığmazdı eni boyu.
Sonra mı? Büyüdük. Kollarımızı açtığımızda bir kişiyi bile sığdıramayacak hale geldik. Küçülene kadar büyüdük, çok büyüdük yani. Biz olamadık bir daha. Sen, ben olduk. Büyüklük lüks değildi, zenginlik değildi. Koşa koşa büyüdük. Büyürken ne de çok küçüldük."

Nazım Hikmet RAN

Okulda yaşadığım  yoğunluktan bir nebze olsun uzaklaşabilmek, aklımı dağıtmak için geçtim pc' nin başına. Bazen beklemediğimiz anda öyle şeylerle karşılaşıyoruz ki düzenimiz alt üst oluyor. Öyle bir gün benim içinde onuncu ayın onu. Ama şunu da biliyorum ki harika insanlarla çalışıyorum. O kadar yoğunluk ve karmaşanın içinde küçüklüğümdeki o arkadaşlığı, birlikteliği yakaladım... Okulumu herşeye rağmen seviyorum...

Neyse gelelim tarifimize tavuklu çıtır börek, buyurun;

Malzemeler:
6 adet yufka
2 adet tavuk göğsü haşlanmış
3 adet yeşil biber
1 adet kırmızı biber
1 su barağı rendelenmiş kaşar peyniri
Tuz

Yufkaya sürmek için: 1 çay bardağı sıvıyağ, 1 su bardağı su karışımı

Üzeri için: Yumurta sarısı ve haşaş tohumu

Yapılışı: Biberlerimizi minik minik doğrayıp sıvıyağda biraz yumuşatıyoruz, bu arada haşlanmış tavuk göğüslerimizi didiyoruz ve biberlere ekleyip bir kaç dakika karıştırdıktan sonra ocağın altını kapatıyoruz. Karışımımız soğuyunca içine rendelenmiş kaşarımızı ekliyoruz.
Bir yufkayı alıyoruz ve 3 parmak gemişliğinde uzun şeritler halinde kesiyoruz. Bir fırça yardımıyla sıvıyağ-su karışımından sürdüğümüz yufkanın ucuna bir tatlı kaşığı tavuklu içten koyuyoruz.
İç koyduğunuz yufkayı önce kendine doğru küçük bir kare oluşturacak şekilde sonrada sağa ve sola doğru düzgün üçgenler olacak şekilde katlıyoruz. Bütün yufkalara aynı işlemi uygulayıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizip üzerine yumurta sarısı sürüp haşaş (veya susam, çörekotu) serpiyoruz.  180 derece fırında üzeri kızarıncaya  kadar 25-30 dakika kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.
 

2 yorum: