9 Şubat 2017 Perşembe

MOZAİK PASTA


Tarif  Cafe Fernando' nun o muhteşem mozaik pastasından uyarlama ama bu haliyle bile insanı kendine aşık edebilecek bir tada sahip. Önceden içinde çiğ yumurtanın bulunduğu mozaik pastalar yapılırdı, onlardan hiç hazzetmem. Eğer sizde tatlının içinde de olsa çiğ yumurta yemek istemeyenlerdenseniz, hemen deneyin derim. 
Ben ikramı kolay olsun ve şirin gözüksünler diye minik porsiyonlar şeklinde yaptım. Siz dilerseniz, büyük bir kalıpta yapabilirsiniz. Bu arada bu mozaik pastadan bir yiyen pişman bir de yemeyen çünkü oldukça kalorili. Lütfen diyet yapan kişilerden uzak tutunuz. 
Malzemeler 
2 paket (400gr) krema
4 paket kare (320 gr) sütlü çikolata
1 paket kare (80 gr) bitter çikolata
1 yemek kaşığı tereyağı (yumuşamış)
2 yemek kaşığı Nutella
1 tutam tuz
1,5 paket Petibör Bisküvi
Yapılışı
Kremayı, orta boy bir tencereye alıp kaynama noktasına gelecek şekilde ısıtıyoruz ama kaynamaya başlamadan ocaktan alıyoruz.
İçine ince ince doğranmış sütlü ve bitter çikolatayı ekleyip bir kaşık yada spatula yardımıyla çikolata parçaları tamamen eriyene kadar karıştırıyoruz.
Hemen ardından Nutella'yı, tereyağını ve tuzu ekleyip, tereyağı ve Nutella eriyene kadar tekrar karıştırmaya devam ediyoruz. Karışımı biraz ılımaya bırakıyoruz.
Bu arada bir kabın içine, petibör bisküviyi, elimizle ne çok minik ne de çok büyük parçacıklar olmayacak şekilde kırıyoruz.
Bisküviler ile kremayı birleştirip istediğimiz kalıba döküyoruz. Eğer kalıbımız silikon değilse mutlaka streç film ile kaplıyoruz. Ben silikon kap kullandım, sizde benim gibi silikon kap kullanırsanız, streç filme gerek kalmadan direk dökebilirsiniz, karışımı.
Buzlukta 4 - 5 saat beklettikten sonra servis tabağına ters çevirip çıkarıyoruz ve istediğimiz gibi süslüyoruz. Ben yarım paket bitter çikolatayı benmari usulü erittim, bir buzdolabı poşetine doldurdum ve ucuna minicik bir delik açarak gelişi güzel şekiller yaptım. Afiyetle...
NOT: Ani misafirler için önceden yapıp buzlukta bir iki ay kadar bekletebilirsiniz. Misafirler gelmeden 1 saat kadar önce kalıptan çıkarıp süsleyerek ikram edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder