14 Şubat 2017 Salı

SAĞLIKLI ENERJİ TOPLARI

İnsanın canı diyetteyken, ki ben bir süredir diyetteyim, mutlaka tatlı yiyecekler istiyor. En masumundan en sağlıklısından bir atıştırmalık çayın yanına, tabi ki abartmamak kaydıyla.  
Eğer spor yapıyorsanız spor sonrası da iyi bir enerji kaynağı olarak tüketebilirsiniz. 
Malzemeler 
8 adet kuru hurma
3 adet kuru kayısı
1 çay bardağı fındık
1 çay bardağı ceviz
1 yemek kaşığı yulaf ezmesi
1 tatlı kaşığı tarçın
3 yemek kaşığı süt
Üstü için
3 yemek kaşığı hindistan cevizi
Yapılışı
Hurmaların çekirdeklerini çıkarıp, 1 - 2 saat boyunca suda bekletiyoruz. Eğer hurmalarınız yumuşaksa gerekmez, ben büyük yumuşak hurmalardan kullandım ve suda bekletmedim. 
Hindistan cevizi   hariç tüm malzemeyi  rondoya alıyoruz ve kısa aralıklarla çalıştırarak malzemelerin bir birini tutmasını sağlıyoruz. Süt az gelirse 1-2 kaşık daha ekleyebilirsiniz ama gerekeceğini sanmıyorum.
Hazırladığımız hamuru bir bir kaba alıp, elimizde sıkıp yuvarlıyoruz ve cevizden biraz daha küçük toplar yaparak tabağa alıyoruz.
Toplarımız hazır olunca tabağımıza hindistan cevizini koyuyoruz ve tabağımızı sallayarak hindistan cevizine bulanmalarını sağlıyoruz. Afiyetle... 
Not: Enerji toplarını, kapalı bir kap içerisinde buzdolabında veya kuru bir yerde oda sıcaklığında saklayınız. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder