18 Mart 2012 Pazar

PAZAR KAHVALTISI VE KADAYIF BÖREĞİ

...
Bahar geldiğinde mi ben böyle olurum
Yoksa böyle olduğumda mı gelir bahar
Ayrıca bunun seninle ne ilgisi var
Tabiki ben böyle oldugum için bahar
Çünkü sana değdiğinden beri ellerim
Bütün kış dallarında tomurcuklar var

Ne güzel bir gündü bugün, bahar geldi artık dedirten güneş, kuş ve çocuk sesleri... Eh böyle güzel bir güne de güzel bir kahvaltı hazırlamak, uzun uzun kahvaltının keyfini çıkarmak lazım. Tek başına keyfi çıkmaz ki ama kahvaltının demi? Biz de kız kardeşimi çağırdık. Onun çekimleriyle kahvaltı masamız...


 
KADAYIF BÖREĞİ
Malzemeler:
200 gr tel kadayıf
1 su bardağında daha az beyaz peynir
1 su bardağı kaşar peyniri
1.5 çay bardağı süt
5 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı: Küçük boy teflon tavaya kadayıfın yarısını yayıyoruz. Üzerine süt-yağ karışımının yarısını döküyoruz. Kadayıfın üzerine peynirleri eşit bir şekil de yayıyoruz. Kalan kadayıfı kapatıp kalan süt karışımını tüm yüzeye boşaltıyoruz.

Tavanın kapağını kapatıp kısık ateşte pişirmeye bırakıyoruz. Böreğin altı kızardığında (10-15 dakika) düz bir tabak yardımıyla böreği alt üst yapıp diğer tarafı da kızardığında böreğin altını kapatıyoruz. Afiyet olsun...


12 yorum:

  1. bende beylikdüzündeyim gel ortak bi yerde buluşalım. benı bu guzel şeylerden mahrum etme :))

    YanıtlaSil
  2. Bayıldım masaya her gün böyle olsa keşke...

    YanıtlaSil
  3. Bende ilk iş, dostlarımla bir kahvaltı masasında buluşmak istiyorum,
    çokk güzel bir masa,
    içim açıldı, kuş sesleri odama yayıldı, baharın esintisi perdeyi havalandırdı,
    bir fincan çayda ben alayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah en kısa zamanda buluşursunuz dostlarınızla bol güneşli neşe dolu bir günde, sizin o muhteşem masalarınızda:)

      Sil
  4. Kadayıf böreğini daha önce hiç duymamıştım elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz beğendik, oldukça da pratik denemenizi öneririm...

      Sil
  5. bir kez denemiştim bu böreği benim tarif kalındı biz pek beğenmemiştik bu sanki daha güzel olmuş birde böyle deneyeyim:))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizce güzeldi:) umarım sizde bu haliyle seversiniz

      Sil
  6. Ne kadar huzur veren bir sofra. Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil