28 Mart 2012 Çarşamba

SÜTLÜ İRMİK TATLISI


Yapımı kolay, malzemesi az ehhhh birde lezzetli hafif bir tatlı daha ne olabilirki. Böyle pratik tarifleri çok seviyorum, mutlaka denemenizi öneririm. Tatlının içinde kremşanti olduğu için bildiğimiz sütlü irmik tatlıları gibi katı olmuyor, dondurma yediğiniz hissi uyandırıyor. Aslında bu tatlıyı ben orta boy borcama yaptım. Bu küçük porsiyonu da resimlemek için hazırladım. Bu ölçü yaklaşık 6-7 porsiyonluk. O yüzden kalabalık bir grup için yapacaksanız iki ölçü yapmanızı öneririm. Bu tatlıya bol meyve yakışıyor, çilek, muz, kivi tam bir yaz tatlısı... 

Malzemeler:
1 su bardağı irmik
1 litre süt
1 su bardağından biraz fazla şeker
1 kutu (200ml) krema (evde yoksa şart değil)
1 paket vanilya
2 paket kremşanti

Yapılışı: İrmik,şeker, süt ve sıvı krema bir tencereye alınıp sürekli karıştırılarak kaynayıp boza kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Ocağın altını kapatıp vanilyayı ekliyor ve karıştırıyoruz. Krema ılıyınca iyice soğuması için dolaba koyuyoruz. Ben zamanım olduğu için  bir gece dolapta beklettim. İyice soğuyan kremaya 2 paket kremşantiyi ekleyip mikserle iyice köpürüne kadar çırpıyoruz. Daha sonra tatlımızı ister büyük borcama ister küçük kaplara koyarak istediğimiz gibi süslüyoruz. Ve servis yapana kadar dolapta bekletiyoruz.  Ben çilek ve antepfıstığı ile süsledim. Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. ooof süper gözüküyor.beyaz,yeşil ve kırmızı... harikasın :)

    YanıtlaSil
  2. aboww bu resmen lezzet bombasi...not ettim :-)
    ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  3. çok hoş görünüyor denemek lazım ;)

    YanıtlaSil
  4. Tatlın nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık çok enfes görünüyor. en favori tatlımdır :D

    YanıtlaSil
  6. yorumlarınız için çok tşk ederim:)

    YanıtlaSil