16 Mart 2018 Cuma

MAGNOLİA PUDİNG (MAGNOLİA BARKERY)



Tatlımızın kökeni Amerika'ya dayanıyor efendim. Kendileri New York'ta Magnolia Bakery adında bir pastane de Magnolia Bread Pudding adıyla satılan meşhur muzlu puding. New York'ta meşhur tatlımız karton bir kapta servis ediliyor, içine de bisküvi değil, vanilyalı pandispanya koyuluyormuş. Ben yemedim yiyenlerin yalancısıyım. Eee gelelim ülkemizdeki serüvenine, ülkemiz de Magnolia Pudingi Cookshop ünlü etmiş olup biz Türk kadınlarının ben bunu evde yaparım mantığıyla evde yapılmaya da başlanmıştır😀
Hafif, hafif olduğu kadar lezzeti harika bir puding. Yapımı çok kolay, yediğinizde de hiç ağır gelmiyor, sunumu da çok kolay (bu böyle dağınık yeniyor, inanmazsan git Cookshop'ta dene). Üstelik ikinci tabak garantili çünkü nasıl bitirdiğinizi anlamıyorsunuz. Muzlusu favorim olsa da yazın, çileklisi de hiç de fena olmuyor.
Malzemeler
Puding için
1 litre süt
2 adet yumurta sarısı
1 çay bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı nişasta
1 paket pasta kreması (vanilyalı)
Altı ve üzeri için 
1 paket Eti Cici Bebe
2 adet muz 
Yapılışı 
Pasta kreması ve şeker hariç tüm puding malzemelerini tencereye alıp sürekli karıştırarak orta ateşte kıvam alana dek pişiriyoruz. Kaynamaya başlayınca şekeri ekleyip altını kısıp bir beş dakika daha karıştırarak pişirmeye devam ediyoruz.
Altını kapatıp ılımaya bırakıyoruz.
Ilıyan  pudingimize pasta kremasını ekleyerek mikser yardımıyla 2 - 3 dakika çırpıyoruz.
Bisküvimizi iyice ufalıyoruz veya rondodan geçiyoruz.
Kare borcamımızın en altına bisküvi kırıntısının yarısını koyuyoruz. 
Ortasına pudingi koyuyoruz. Üstüne dilimlediğimiz muzları koyup en üstü yine bisküvi kırıntılarıyla kaplıyoruz. Ben muzları yemeden hemen önce koyuyorum, kararmasınlar diye)
Buzdolabında 4-5 saat dinlendiriyoruz. Mangolia pudingimiz yemeye hazır. Afiyet olsun.


1 yorum: